O tom, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše už nějakou dobu víme. Přemýšleli jste ale někdy nad tím, jak je to s preferencí mužů a žen při výběru automobilu? Pokud vás zajímá, jak se liší výběr automobilu z pohledu mužů a žen, pak čtěte dále. Nedávno se k nám totiž dostala docela zajímavá statistika, která nás opravdu zaujala a v mnohém i překvapila. 

V čem se výběr mužů a žen zásadně liší

V oblasti automobilismu už dávno neplatí zažité stereotypy a populární fráze, že ženě stačí pouze červená barva. Rozdíl je však v tom, že když přijde čas na nákup nového či ojetého automobilu, mají muži většinou dopředu jasno v tom, jaký model chtějí. Koupě vozidla pro ně není běžný úkon, ale otázka prestiže, společenského postavení a mnohdy také splnění dětského snu.

Zatímco ženy při koupi automobilu uvažují poměrně pragmaticky a více se zajímají o praktičnost vozu, bezpečnost a nízké náklady, muži vyžadují zábavu. Tedy silný motor a dobré jízdní vlastnosti. Určitě nelze říci, že by ženy při nákupu vozidla uvažovaly méně racionálně, spíše při výběru zaujímají jiný úhel pohledu.

Kde se shodneme

V čem se naopak muži i ženy vzácně shodnou, je značka vozidla. Nejžádanější z nich byla Škoda, kterou si v roce 2016 koupilo 29 % mužů a 27,2 % žen. Ženy na druhém místě dávaly přednost Volkswagenům, zatímco muži upřednostnili Ford. Na třetí příčce byla situace přesně opačná. Překvapivě se ženy i muži shodli na výběru barvy. Pokud byste u žen očekávali zájem o křiklavě růžovou, pak vás pravděpodobně překvapí, že ženy i muži nejčastěji volí šedou a modrou barvu. Rozdíl se projevuje až na třetím místě nejoblíbenější barvy, kterou je u žen červená a u mužů černá. Zajímavé, že?

Muži už nemají při výběru hlavní slovo

Možná vás překvapí, že oproti minulosti vzrostl poměr žen, které si kupují vlastní vůz, případně se do výběru automobilu zapojují, a tak ačkoliv většinu zákazníků tvoří muži, konečný výběr z velké části překvapivě ovlivňuje žena, což potvrzují i někteří prodejci. Je tomu tak i u vás? 

Ach, ty pneumatiky…

Nákup pneumatik však stále zůstává pánskou doménou. To potvrzují i statistiky. Během sledovaného období si pneumatiky koupilo online pouze 6 % žen a 94 % mužů, přičemž ženy si častěji pořizovaly letní pneumatiky než zimní. Oblíbenou značkou obou pohlaví je výrobce Barum, který celkově patří k nejúspěšnějším výrobcům pneumatik ve střední Evropě. 

Průzkum také potvrdil, že největším strašákem žen stále zůstává defekt pneumatiky, kterou by zvládlo bez asistence vyměnit pouze 5 % dotazovaných žen, více než tři čtvrtiny by si zavolaly na pomoc asistenční službu a téměř pětina respondentek by se spolehla na pomoc kolemjedoucích řidičů.